Impactul centrelor ”școală după școală” din mediul rural în prevenirea abandonului școlar | Fundația Regală Margareta a României
Impactul centrelor ”școală după școală” din mediul rural în prevenirea abandonului școlar | Fundația Regală Margareta a României
20430
post-template-default,single,single-post,postid-20430,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-28060

Impactul centrelor ”școală după școală” din mediul rural în prevenirea abandonului școlar

Impactul centrelor ”școală după școală” din mediul rural în prevenirea abandonului școlar

310 copii din mediul rural merg în fiecare zi la unul din cele 8 centre de tip școală după școală susținute de Fundația noastră în colaborare cu Fundația Vodafone România, prin Programul Strategic de Investiție în Mediul Rural 2017/2018.

Rezultatele sunt încurajatoare în demersurile noastre de a reduce abandonul școlar, prin creșterea frecvenței școlare la 96%, pregătirea temelor pentru a doua zi la disciplinele de bază în proporție de 97%, iar 98% dintre copii au înregistrat o îmbunătățire a nivelului de citire și înțelegere a noțiunilor.

”Dacă în primul semestru 70% dintre copii nu reușeau să își efectueze temele și aveau probleme de înțelegere a cerințelor la exercițiile desfășurate, acum toți elevii își fac temele pentru a doua zi cu sprijinul educatorilor specializați.”, ne-au transmis reprezentanții centrului Cenade din județul Alba.

”La începutul proiectului elevii claselor pregătitoare și a I-a nu știau să numere de la 0 la 30 și nici să asocieze numărul cu mulțimea de obiecte. La începutul semestrului al II-lea acești elevi știu să numere și să rezolve exerciții de adunare și scădere. La fel este cazul elevilor claselor a III-a și a IV-a, care au reușit în doar câteva luni să învețe tabla înmulțirii și să rezolve probleme cu două operații.” – centrul ”Întotdeauna învingători” din Turnu Magurele.

De asemenea, copiii și-au descoperit noi pasiuni și talente, cum ar fi: pictura de icoane pe sticlă, dansuri populare, canto, handbal, gimnastică, șah, origami și multe altele.

Programul are și o componentă de consiliere și îndrumare pentru părinți. 65 de părinți au participat la ateliere de educație parentală și 192 de părinți au participat alături de copii la activități creative.

‘’Părinții apreciază mai mult școala, efortul profesorilor, participând activ la activitățile desfășurate în proiect și la întâlnirile lunare. La unele dintre aceste întâlniri au participat și copiii și au lucrat împreună. S-au purtat și discuții telefonice atunci când aceștia nu au reușit să vină la ședințe’’, ne-au mărturisit reprezentanții din cadrul centrului de zi pentru copii din satul Mărculești.

Programul a adoptat și abordarea intergenerațională, specifică tuturor programelor Fundației, care constă în implicarea de voluntari seniori  în diverse activități cu copii, ajutându-i și încurajându-i.

”Este de remarcat consecvența acestora și seriozitatea cu care se implică în tot ceea ce fac. Deoarece contextul în care se desfășoară acest proiect nu este unul formal, s-a creat acea interacțiune dintre vârstnici și copii. Am observat că în acest context, voluntarii au rolul mentorilor. Copiilor le este mult mai ușor să discute deschis despre orice problemă – fie ea de ordin educațional, emoțional ori strict personal. Voluntarii insistă asupra noțiunilor predate de învățător la școală, ajutându-i pe elevi să lămurească zonele problematice ale materiei.

De remarcat este faptul că există un dialog permanent între voluntari, învățători, elevi și părinți, ceea ce denotă că toți au o pondere mare în acest proces de recuperare, asimilare și evaluare de cunoștințe. De fapt, acest proces nu ar putea exista fără legătura dintre acești 4 factori.”, susține Ioana Hochia, coordonatoarea centrului ALL4EDUCATION din Satul Firiza.

Programul Strategic de Investiție în Mediul Rural 2017/2018 are ca scop dezvoltarea capacității locale de a oferi sprijin copiilor proveniți din mediul rural pentru a avea acces la educație și a se dezvolta mai presus de mediul sărac din care provin.



Doneaza