Interviu cu Ioana Petrea, Directorul de Fundraising și Comunicare al Fundației | Fundatia Principesa Margareta a României
Interviu cu Ioana Petrea, Directorul de Fundraising și Comunicare al Fundației | Fundatia Principesa Margareta a României
21037
post-template-default,single,single-post,postid-21037,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Interviu cu Ioana Petrea, Directorul de Fundraising și Comunicare al Fundației

Interviu cu Ioana Petrea, Directorul de Fundraising și Comunicare al Fundației

Ioana, spune-ne, care e misiunea organizației voastre?

De 28 de ani, sprijinim copii, tineri și vârstnici sa aibă o viață mai bună, prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații.

 

Cum s-a dezvoltat fundraisingul la voi, de la începuturile organizației și până acum? Ce obiective aveți?

La începuturile Fundației, granturile internaționale și sucursalele din alte țări ale Fundației erau cele care susțineau activitățile din România. Astăzi, proiectele sociale și educaționale ale Fundației se bazează exclusiv pe resurse locale: sponsorizări din partea companiilor, contribuții ale donatorilor individuali și subvenția de stat pentru centrul de zi acreditat. Ne mândrim cu 10 ediții ale Concertului Regal Caritabil, unul dintre cele mai longevive și de succes evenimente de strângere de fonduri din România.

Obiectivul actual este să atragem mai multe companii să investească în cauzele noastre sociale, dar și să construim o bază largă de susținători individuali, major donors sau regular donors. Sponsorizările oferite de companii mari și mici, din redirecționarea a 20% din impozitul pe profit,  finanțează cea mai mare parte a proiectelor Fundației.

În toată această perioadă, am realizat că cea mai valoroasă investiție pe care o pot face este investiția în oameni. Mi-am reconfirmat că opțiunea mea pentru a activa în industria binelui a fost o decizie inspirată.

 

Cum ai ales să lucrezi în fundraising?

În urmă cu 10 ani am decis să fac o schimbare în cariera mea profesională. Am plecat dintr-o frumoasă companie multinațională animată de un crez și o dorință: de a folosi experiența, energia și motivația mea în sprijinul unor cauze sociale dedicate semenilor.

Inițial am coordonat activitatea de fundraising la SOS Satele Copiilor, unde am construit o echipă și am creat campanii și mecanisme care funcționează și astăzi.

În cadrul Fundației Principesa Margareta a României, mi-am asumat responsabilitatea de a pune bazele strângerii de fonduri din surse locale, prin abordări personale, evenimente de fundraising și campanii integrate de marketing. Astăzi, echipa noastră de profesioniști în comunicare și fundraising asigură sustenabilitatea Fundației și a proiectelor noastre.

Rezultatele mi-au adus satisfacții nebănuite, peste 5 milioane EUR mobilizați pentru cauze nobile. Munca mea a fost recunoscută în cel mai valorizant mod, primind in 2016 Medalia „Custodele Coroanei române” pentru contribuția esențială la extinderea Fundației și profesionalism, dar și premiul „Arhitect al industriei binelui” la Gala Oameni pentru Oameni în 2017.

 

Ce te motivează să vii la birou în fiecare zi și ce te bucură la munca ta?

În toată această perioadă, am realizat că cea mai valoroasă investiție pe care o pot face este investiția în oameni. Mi-am reconfirmat că opțiunea mea pentru a activa în industria binelui a fost o decizie inspirată.

Să vezi cum efortul tău schimbă în bine viața semenilor, să întâlnești zilnic oameni care împărtășesc aceleași valori cu tine și vor să ofere ce au ei mai bun, fie ei colegi, voluntari, donatori, sponsori sau parteneri… ce job poate fi mai motivant de atât?

Astăzi, cea mai mare satisfacție o am când am ocazia să împărtășesc experiența dobândită, metodele de atragere de fonduri și pasiunea pentru bine către alte ONG-uri și fundraiseri, la conferințe, cursuri și ateliere. Așa simt că dau valoare mai mare cunoștințelor acumulate în timp, pentru că așa ajung să sprijin mai multe comunități unde nu am acces, mai mulți oameni pe care nu îi cunosc.

 

Ce cred cunoștințele tale despre meseria ta?

Familia mea consideră că am o profesie frumoasă, care mi se potrivește și mă împlinește, într-un mediu elitist, vorbind aici de oameni care iubesc să facă fapte nobile. Ei spun că acest job este hobby-ul meu 😊

În urma conferințelor, am venit mereu cu idei bune pe care am încercat să le pun în practică, adaptat proiectelor noastre. M-au inspirat, de exemplu, planurile de loializare sau campaniile inedite de sms ale organizațiilor care mobilizează donatori individuali.

 

Ce a însemnat pentru tine Conferința Națională de Fundraising până acum? Ce ai învățat, dezvățat, descoperit sau încercat în urma conferințelor anterioare ?

La prima Conferința Națională de Fundraising la care am participat m-am îmbogățit cel mai mult: am aflat ce fac alte organizații din țară, am cunoscut alți fundraiseri și coordonatori CSR ai companiilor implicate din România. În urma conferințelor, am venit mereu cu idei bune pe care am încercat să le pun în practică, adaptat proiectelor noastre. M-au inspirat, de exemplu, planurile de loializare sau campaniile inedite de sms ale organizațiilor care mobilizează donatori individuali. Cea mai memorabilă experiență a fost probabil prezentarea lui Tony Mayer despre Major Donors din 2017.

 

Care a fost cea mai grea lecție pe care ai învățat-o până acum ca profesionist în fundraising?

Faptul că rezultatele nu vin imediat. După o investiție majoră și un efort susținut, motivant ar fi să vezi rezultatele a doua zi. Este nevoie de muncă consecventă, de răbdare și de campanii repetate pentru a construi un mecanism sustenabil de fundraising, care să poată fi replicat anual și să devină mai eficient în timp.

La fel în privința sponsorilor, este nevoie de timp pentru ca ei să înțeleagă proiectele, să le simtă pulsul, să vadă efectele în viața oamenilor, să capete încredere în tine și în organizație. Așa ajung să investească cu adevărat în proiectele tale.

O altă provocare vine din rolul meu de lider de echipă: să identific profesioniști care vor să se dăruiască unor cauze sociale și, mai ales, să reușesc să le mențin motivația și inspirația în cadrul de lucru al unui ONG.

 

Ce ai vrea să înveți la Conferința din acest an?

Mi-ar plăcea să aflu noi modele de acțiune, să ies din paradigmele de gândire și schemele deja testate până acum. Mă incită tema propusă la masterclass.

 

Ce sfat i-ai da unei persoane aflate la începutul carierei de fundraiser?

Să aleagă acest job cu sufletul, dacă are vocație, chemare și mânat de motivație intrinsecă. Să învețe să îl practice la modul profesionist, nu după ureche, participând la traininguri specifice și transferând experiența sa din alte domenii. Să devină un ambasador al proiectelor sale, să transmită crezul său tuturor persoanelor cu care intră în contact, chiar și în timpul liber. Să aibă curaj, să fie tenace, deschis spre relații, pregătit și mereu la curent cu trendurile și bunele practici în strângerea de fonduri. Să învețe din greșeli și să se bucure de succes!

Interviu publicat cu ocazia Conferintei Nationale de Fundraising 



Doneaza