Vizite în două centre de tip ”Școală după Școală” din mediul rural | Fundatia Principesa Margareta a României
Vizite în două centre de tip ”Școală după Școală” din mediul rural | Fundatia Principesa Margareta a României
21348
post-template-default,single,single-post,postid-21348,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Vizite în două centre de tip ”Școală după Școală” din mediul rural

Vizite în două centre de tip ”Școală după Școală” din mediul rural

Reprezentați ai Fundației Principesa Margareta a României specializați în asistență socială și programe educative pentru copii au vizitat două dintre centrele de tip Școală după Școală, susținute de Fundația Vodafone România și Fundația Principesa Margareta a României prin Programului Național de Investiție în Mediul Rural. Aceste vizite au ca scop întărirea relațiilor cu organizațiile partenere, schimbul de experiență și consilierea cu privire la diverse situații cu care aceștia se pot confrunta.

Primul centru vizitat a fost ”O zi de școală”, centru de zi social de tip after-school al Fundației Filantropice Omenia din județul Neamț, în care vin zilnic 30 de copii între 7 și 14 ani. În cadrul centrului, cei mici își pregătesc temele pentru  școală, vizând în primul rând disciplinele de bază: limba și literatura română și matematica. Apoi, copiii care întâmpină dificultăți sunt ajutați de către profesorii voluntari prin meditații și îndrumare.

Beneficiari indirecți, părinții copiilor sunt foarte recunoscători pentru sprijinul oferit copiilor și dornici să se implice. Aceștia participa regulat la ședințe de îndrumare ținute de profesorii voluntari din cadrul centrului, unde sunt informați cu privire la situația școlară a copiilor, progresul lor dar și importanța educației în viitorul copilului.  Reprezentanții centrelor vizitate mențin o legatură strânsă cu parinții pentru a asigura o colaborare benefică, în interesul copiilor. Proiectul urmărește ca obiectiv principal desfășurarea unor activități care să corespundă atât nevoilor copiilor cât și cerințelor părinților și curiculei școlare.

La cea de-a doua vizită, reprezentanții Fundației au descoperit o poveste de succes în  cadrul centrului  ”Școală după Școală”din Cenade, județul Alba, coordonat de asociația Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj. În vârstă de numai 7 ani, Narcisa a reușit să evite destinul fraților mai mari – abandonul școlar. Cu o ambiție rar întâlnită, Narcisa, frecventează zilnic centrul, beneficiind de materiale educaționale, jocuri, activități recreative și o masă caldă. Astfel, ea s-a apropiat foarte mult de profesorii voluntari din cadrul centrului care o ajută la pregătirea temelor și la însușirea unor tehnici de învățare adaptate clasei pregătitoare, înregistrând progrese semnificative.

Programul național ”Investiție în Mediul Rural” 2017-2018  se bazează pe rezultatele studiului „Investiţie  în educaţia copiilor din mediul rural”, lansat la iniţiativa și cu finanțarea Fundaţiei Vodafone România. Rezultatele acestuia arată că peste două treimi din unitățile de învățământ din mediul rural se confruntă cu cel puţin un factor de risc educațional, cum ar fi rezultate slabe la evaluarea națională, risc de abandon școlar, rate ridicate de absenteism și repetenție și cu unul sau mai mulți factori de risc socio-educaționali, cum ar fi elevi proveniți din familii dezavantajate economic sau spații și dotări materiale insuficiente. Abandonul şcolar este prezent în 40% din unitățile de învățământ din mediul rural, cele mai multe cazuri fiind înregistrate în licee.

În acest context, Fundația Principesa Margareta a României împreună cu Fundația Vodafone România susțin 8 centre de tip „Școală după Școală”.



Doneaza